onsdag 19 oktober 2011

Granatäpple - What's all the fuzz about?!

Jag har läst otaliga få-ut-kärnorna-ur-granatäpplet-utan-massa-spill-artiklar senaste tiden. Allt från att slå ut dem stenåldersstyle, till ytterst sofistikerade urkärningsprocedurer med kniv. Det är tydligen säsong för granatäpple nu, och eftersom jag har ett granatäpple här hemma från Bidde som håller på att ruttna bort, så tänkte jag göra slag i saken och göra något av det.

Jag började med stenåldersprincipen att slå ut fröna. Det gick åt helvete. Ett ledset frö trillade ner i vasken. Det va allt.

Vidare fortsatte jag med den mer sofistikerade stilen med att skära bort toppen i form av en kon, skära yttersidan längs med skårorna och vänta på att de trillar ur. De trillade inte ur.

Slutsats: Ett jäkla massa pill, och spill. Det ser ut som om någon har dött i min vask, så kombination av tekniker är inte att rekommendera. Och, fröna va inte ens goda. Fräna, sura, tråkiga. Jag skyller på Bidde.

Skitfrön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar