måndag 24 oktober 2011

Frukostmuffins

Jag behöver inte säga något här. 


Frukostmuffins
6 stora

2,4 dl  GF mjöl
0,6 dl brunt socker
3/4 msk bakpulver
1 tsk salt
1/2 msk kanel
2,4 dl havregryn
1,2 dl russin
2 ägg
0,6 dl olivolja
2,4 dl mjölk
 1/2 msk psylliumfröskal (fiber husk)

Kanelströ

1 msk brunt socker
1 msk GF mjöl
1/2 msk kanel
1/2 msk olivolja

 Vispa äggen, häll i oljan, mjölken, psylliumfröskalet & låt svälla 5-10 min. Blanda under tiden de torra ingredienserna. Blanda runt allt, fyll  upp 2/3 i stora muffinsformar. Kanelströt: Blanda & strö över muffinsarna. Grädda i 10 min på 250 grader, dra ner till 200 och grädda ytterliggare 10.
Gör ickeglutenfritt; använd vanligt mjöl, ta bort ett ägg & psylliumfröskalet.

Något skeva och ojämna mått, de är konverterade från amerikanska. 


2 kommentarer:

  1. ville bara säga att jag älskar din blogg! :)
    och att jag är glad att du lagar mat istället för att vara läkare. hehe!

    Jag är ny i glutenintollerant världen och hittade din blogg idag, och jag kommer läsa den varje dag hädanefter :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! :) Nu ska jag uppdatera oftare!

    SvaraRadera